Dinle(n)mek…

Genç kızken odamda, başucumda hep radyom, kasetçalarım olurdu. Yatağa yatar yatmaz uyuyan bir insan hiç olamadığım için saatlerce radyo kanallarını dolaşır, müzik dinlerken uyuyakalırdım. Uyandığımda hala müzik çalıyor olurdu. Tam manasıyla “müzikle yatıp, müzikle kalkardım.”

Yatarken bile müzik dinleyen ben, gün boyunca da müzik dinlerdim. Okula giderken trende, otobüste, derste gizlice, evde yemek yaparken, sıkılınca, üzülünce, sevinince.. Önce bir walkman, sonra MP3 Player, en nihayetinde discman… Zannedersiniz ki kulaklıklar vücudumun bir parçası! (:

Ve sonunda evlendiğimde bu gece dinlemeleri sona erdi, mecburen. Zaten çalışmaya başlayınca, otomatikman yatağa yatar yatmaz da uyumaya başladım. Servisteyken ve hatta bir kulağımda müşteri car car konuşurken bile diğer kulağımda müzik, hayatımda olmaya devam etti.

Sonra hamile kaldım ve işi bıraktım. Bebeğimle dinlemeye başladık. Artık kulaklığın biri kulağımda, diğeri karnımdaydı.

Ve Kuzey hayatımıza girdi. İlk aylar sesten nefret eden bir bebek olduğu için müzik dinleyemedik. Sokağa adım attığım an kulaklıklarımı takıyordum. Sonra işe başlayınca servis dinlemeleri geri döndü. İşyerinde ise müziksiz çalışamaz oldum.

Ve Defne’ye hamile kaldım, evdeki müzik yine sustu.

Sonunda fark ettim ki, ben kulağımla birlikte içimi de dolduracak kadar yüksek sesle müzik dinlemeyi çok özlemişim. Bir köşeye çekilip müzikle yoğrulmayı, her bir notasına kadar müzikle donanmayı özlemişim.

Kendi kendime uyanmayalı uzun seneler oldu. Gece kulaklıkla yatamıyorum, Defne’yi duyamam diye. Ve günün devamında da müzik dinleyemiyorum.

Genç kız yatağımda müzikle uyumayı, bedenim uyurken, ruhumun müzikle beslenmesini, müziğin beni dinlendirmesini çok özledim.

Yine de Defne’nin sesi fena sayılmaz!!!!!

Genel kategorisinde yayınlandı. 1 Comment »

Bir Yanıt to “Dinle(n)mek…”

  1. Meral Çalı Says:

    Harikasın her zamanki gibi!!! Müzik hayatımızda hep varolacak ama bir süre daha içimizden geldiği gibi gümbür gümbür dinleyemeyeceğiz galiba 😦


Bir Cevap Yazın

