Öö Kuşu ve Huu Kuşu

Kuzey artık tipik bir 4 yaş çocuğu. Esprili, hırçın, hareketli, hayal gücü sonsuz gibi görünen bir çocuk. Evimizde yaşayan türlü canavarlardan bazen korkan, bazen de onlara meydan okuyacak kadar cesur bir küçük adam.

Evet, yanlış okumadınız, evimizde canavarlar yaşıyor. Öö Kuşu artık korkunçluğunu yitirdi, Huu Kuşu’muz revaçta ve bir de Cars filmindeki şu biçerdöver var.

Kuzey tek başına banyoya çiş yapmaya gidebiliyor fakat onu evimizin uzuuuun koridorunun ucundaki odasına bir şey alması için yollamak imkansız bir şey. Tıpkı onun yaşındaki annesi gibi koridoru çoğu zaman “uçarak” geçiyor. Eh, bu normal, biliyorum. Hayalinde kurduğu olaylara, destekli sallamalarına ve okuldan gelirken yolda gördüğünü iddia ettiği “kocaman sivri dişli, etobur dinozorlar”ına alıştım.

Kuzey’in yaşındayken evimizden delicesine korktuğumu hatırlıyorum. Her yerde beni yemek için bekleyen korkunç yaratıklar vardı. Yatağın altında, dolapta, karanlık köşelerde beklerlerdi. Banyo perdesini neredeyse yırtarcasına açardım, odadan bir şey istediklerinde ışıkları aça aça gider, dönüşte elim dolu olduğu ve de koştuğum için kapatamadığım ışıklar yüzünden anne-babamdan azar işitirdim. Sonra bu durumu abarttım. Bir gece odamın kapısında bana kötü kötü gülümseyen bir “cadı”, yanlışlıkla bir şişe öksürük şurubu içtiğim bir gece de odamın tavanında gördüğüm “kocaman tüylü, kanlı ağızlı bir kuş” sonrasında annem konuyu ele almaya karar verdi! Takip eden 2 gün içinde evi baştan aşşağı temizledik. Ama öyle böyle bir temizlik değil, tüm dolaplar döküldü, canavar öldüren çamaşır suyuyla silindi, yataklar, dolaplar çekildi, arkaları temizlendi. Bel fıtığından muzdarip annem haşat oldu ama benim de canavarlar kaybolup gittiler… Sonrasında korkusuz biri oldum çıktım.

Kuzey’in canavarları için annemin yaptığını yapsam mı diye düşünüyorum. Etkisi olmayacaktır bence, çünkü ben kız çocuktum, çamaşır suyunun gücüne inanıyordum (hala da inanıyorum). Kuzey evin temizlendiğini bile fark etmiyor bazen. İtiraf etmek gerekirse, bazen onun canavarlarına ihtiyaç duyuyorum! Huu Kuşu bazen hayatımı kurtarıyor, aynı randımanı uzunca bir süre Öö Kuşu’ndan da aldık aslında.

Nedir bu Öö Kuşu, Huu Kuşu diyorsunuz değil mi? Anlatayım.. TRT Çocuk kanalında Gece Bahçesi isminde bir program var. Hipnotik etkisi olan, uyku öncesi Köksal Engür’ün sakinleştirici seslendirmesiyle çocukları biraz olsun uykuya hazırlayan bir program. Makka Pakka, Upsy Daisy, Iggle Piggle gibi karakterleri var. Kuzey uzunca bir dönem sadece bunu izledi. Programı izlerken hipnotize oluyor insan gerçekten, neyse.. Aralarda şarkı söyleyen kuşlar var, neydi isimleri? Hmm.. Ah, evet, Tittifer’lar! Bu şarkı söyleyen kuşların arasında en kalın notayı “şakıyan” kuş aslında bir Tukan. Hani şu siyah büyük gagalı, rengarenk, tropikal iklim kuşu. Uzun bir ÖöööÖöö! sesiyle şarkıyı noktalayan kuş yani, bizim Öö Kuşu’muz!

Yapmamalıydım, biliyorum ama inanın Kuzey’i sakinleştirmek bazen mümkün olmuyor. Kudurduğu zamanlarda Ööö Kuşu geliyor diyordum ve hoop! Kuzey kanepeye oturuyordu uslu uslu. İlk zamanlar oturmaları asla tekrar kudurmaya dönüşmüyordu. Fakat zamanla Öö Kuşu çekilmez olmaya başladı ve ona meydan okudu! Legolarıyla yaptığı “bazuka”, “taramalı tüfek” ve “tabanca”larla Öö Kuşu’na savaş açtı! Ve sanırım savaşı kazandı, kudurmalar başladı. Ve biz biçare anne baba yeni bir kuş keşfettik; “Huu Kuşu”. İçi boş bir soda şişesine kuvvetlice üflemek suretiyle çıkarılan huuuuuuuu sesiyle Kuzey’i biraz olsun “dinlendirebiliyoruz”.

Çocuğu olmayanlar beni anlayamayacaklardır eminim. Bu anlattığım, uslu çocuklu ailelere ya da bekar gençlere psikopatça gelebilir. Annem bana “Anne olunca anlarsın” dediğinde küplere binerdim sinirden ama haklıydı. Çoğu şeyi anne oldum, ancak anladım. Ve yazımı buna benzer bir şeyle noktalıyorum; Uzun süren bir “2 yaş sendromlu çocuk” sahibi olunca anlayacaksınız!!

Kuzey'den kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Öö Kuşu ve Huu Kuşu”

  1. Pınar Demir Says:

    Eğer bu canavarları yok etmek istiyorsanız gerçekten, siz de annenizin yaptığının benzerini yapın; legolardan yapılmış taramalılarla bütün evi gezin ve canavaları tek tek öldürün :O)

  2. no:27 Says:

    Öldürmek bir yana, her eve bir Huu Kuşu kampanyası yapmayı düşünür oldum aslında :)))


Bir Cevap Yazın

