Zaman Geçmek Bilmedi Ki!!

Dönem dizilerini seviyorum. Son zamanlarda çok çok iyi işler yapıyor yapımcılar. Kaliteli, izlenebilir diziler yapılıyor. Çemberimde Gül Oya, Hatırla Sevgili, Elveda Rumeli, Hanımın Çiftliği bunlardan bazıları. Şimdi de en heyecanla beklediğim dizi “Öyle Bir Geçer Zaman Ki”. Oyuncular büyüklü küçüklü mükemmeller. Sanki oluyor bitiyor da ardından izliyor gibiyim, kaptırıyorum kendimi, içime dokunuyor bazı sahneler. Dedim ya, iş iyi, özenli, yiğidin hakkını yiğide!

Madem yiğidin hakkını yemiyoruz, o zaman bir yanlışa da değinmem lazım geliyor. Bir süredir “Akıllı İşaretler”le programları sınıflandırdılar. Dizi başlamadan evvel “genel izleyici” sembolü çıkıyor. Allah aşkınıza! Kime göre genel? Neye göre genel?! Minicik bir çocuk önce arabanın altında kalmaktan son anda kurtulup şoka giriyor, sonra bir Hollandalı’dan okkalı bir osmanlı tokadı yiyor, sonra annesini istiyor babası anneye götürmüyor onun yerine deniz kenarına gidip kendi kendine konuşuyor, çocuk yanından usulca kalkıp denize düşüyor ve çocuk çırpınırken dizi bitiyor!!! Benim çocuğum bunu izlerse psikopat olur, psikolojisi bozulur. Bu hiç genel izleyici kitlesine hitap ediyor mu? Saçmalamayın yahu! Saçmalamayın!

Agresif ergen Mete, baltayı kapıp babasının peşine koşuyor mesela. Habire kavga ediyor, zor bir ergenlik geçiriyor. Evini yakıyor, babasına girişiyor, deli gibi dayak yiyor. Bu nasıl “ailece” izlenebilir? Bu sembollerin sınıflandırmasını kim yapıyor acaba? Ben kanıp çoluğumla çocuğumla bunu izliyor olsam, meraklı 4 yaş çocuğuma nasıl açıklarım tüm bunları?

Haremiyle, kadınlarıyla ünlü padişahlar azıcık öpüşüp göğüs kılları görünecek kadar soyununca bakanından yazarına kadar millet ayaklanıyor, abartıp mehteran takımıyla protestolar ediliyor ama buna gık çıkaran yok! Öpüşülsün, sarılınsın bir şey demiyorum, aşktan, cinsellikten daha doğal bir şey yok, sınır aşılmadıkça çocuk izleyebilir anlarım bunu ama küfür, şiddet, ahlaksızlık peşinde koşan kadınlar, aşşağılamanın, küçük düşürmenin zevkine doyamayan gözünü hırs bürümüş tiplerin bulunduğu bir diziye de genel izleyici sembolü konulmamalı bence. En azından 7+ de veya şiddet içerir sembolü ekle, değil mi?

Yanlış anlaşılmalar olsun istemem, ben dizileri izlemeyelim, böyle şeyler içeren diziler yapmasınlar demiyorum. Aksine beğeniyorum, içime işliyor, kah gülüyorum kah ağlıyorum, etrafımdakilerle özdeşleştirip keyifleniyorum veya hassas yanlarımı keşfediyorum bu dizide ama tüm bunları bir “yetişkin” gözüyle izliyorum. 4 yaşında bir çocuğun gözünden baktığınızı bir düşünür müsünüz? Anne babanın ayrılması, baba rolündeki adamın anne dışında başka bir kadınla öpüşmesi, babasına seni seviyorum diye haykırırken babasından dayak yiyen bir çocuk… Çok sert duygular var bu dizide. İzlemesem de Şüphe isimli dizide de genel izleyici sembolü olduğunu biliyorum ve fragmanından gördüğüm kadarıyla birisi bir kıza ateş ediyor, kurşun yavaş çekimde kıza doğru gidiyor falan… Bunlar küçük hatalar değil, hafife almamak lazım. Bir anne olarak hassas olsam da inanın bu konuda abartmıyorum.

Bu işte bir yanlış var, düzeltilmeli!

Reklamlar
Genel kategorisinde yayınlandı. 4 Comments »

4 Yanıt to “Zaman Geçmek Bilmedi Ki!!”

  1. Eylül Says:

    Cok güzel yazmissin, ellerine saglik canim…
    Sana sonuna kadar katiliyorum…
    Böyle diziler cocuklara izletilmemeli, engellenmeli….
    Benim oglum da izlemez dizi falan…
    O isaretler kesinlikle cok yanlis…
    Kurtlar vadiside +7 mesela, yani 7 yasindaki cocuk rahatlikla izleyebilir….

  2. no:27 Says:

    aslında kurtlar vadisi de +13 olmalı. çünkü oyun zannediyor 7 yaşındaki bir çocuk birçok şeyi.. ona gelene dek neler var neler aslında…

  3. Eylül Says:

    Tabi kesinlikle +13 olmali, 7 yas cok kücük…

  4. Meral Çalı Says:

    Her zamanki gibi yine YAZMIŞSIN yani 🙂 Aynen katılıyorum sana… Bu arada o dizi yüreğimi şişiriyor :((


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: