Titizlik Belası!

Hangi kadına sorsanız “Ben çok titizim şekerim!” der. Der mi? Bu, her ilgi çekmek isteyenin “Bende simetri hastalığı var!” demesi gibi bir şey oldu sanki. Titizlik bir erdem mi, hastalık mı?

Titizlik bir çeşit aşırılık durumu. Temizliğin abartılması, çoğunlukla takıntı halini alması, bir sınırının olmaması gibi… Ben de biraz abartanlardanım. Çocukluğuma inmeye falan da gerek yok üstelik, annem bildiğiniz “titiz”. Hijyen perisi bir anneniz olunca, ister istemez bazı konularda saçmalayabiliyorsunuz.

Nasıl mı saçmalanır? Kendimden ve gözlemlerimden derlediğim listeye buyuralım;

• Her akşam yatmadan önce klozet çamaşır suyuyla fırçalanır. (Ben)
• Misafirin yakınlık derecesi ne olursa olsun insanlar gittikten sonra kapı kolları çamaşır suyu eklenmiş suyla silinir. Hatta ovulur! (Annem)
• Yağ sıçrıyor, temizliği zor oluyor diye kızartma falan yapılmaz, her yemek sonrası aspiratörün filtresi makinede yıkanır, 2 ayda bir filtre değiştirilir. (Ben)
• Halılar yıkamaya verilmeden önce evde silinir. (Ben ve birçokları)
• Örgü şişine sarılan bezle pimapenlerin el girmeyen kısımları kazınır ve temizlenir. (Temizlikçi İlkay Abla)
• Yastık kılıfının altına havlu kılıf geçirilir, yetmez, normal kılıfın üstüne de havlu serilir! Bu yastık,yazın çok terleyen eşe verilir. (Ben!)
• Ev kirlenmesin diye misafir çağrılmaz, türlü bahaneler uydurulur. (Bir arkadaşın görümcesi)
• Ev temiz olmuş mu diye kontrol etmek için beyaz çorapla evde volta atılır. (Ben)
• Mutfağa asla asla asla halı serilmez ve her yemekten sonra yerler silinir. (Ben)
• Yardım için temizlik yapan eşten dosttan rahatsız olunur, iç içe sığmaz. Bazen temizlik yapmaktan sohbet kaçırılır, sinir olunur yine de yapmadan durulmaz. (Ben)

Liste uzayabilir. Ne kadar can sıkıcı değil mi? Ama olmuyor işte yapmasan, elde değil. Şahsen ben ev temiz olmayınca hiçbir şey yapamıyorum. Ev kirliyse, dağınıksa yazı yazamıyorum, kitap okuyamıyorum ve hatta yemek yapmak istemiyorum. Ev hep otel odası gibi olsun, yataklar hep jilet gibi olsun istiyorum. Eş dağınık, Kuzey bazen “Yeşil Adam” olmaya meraklı ki o zamanlar evi talan ediyor ve küçük bir bebeğin bezi, mendili, giysileri hep etrafta, hep hep dağınık evim! Bazen pes edeyim diyorum, ev nasıl olsa kira, duvarları silmesem de olur, boşver, süpür otur diyorum ama olmuyor.

Biliyorum ki “takıntı” olabilmesi için günlük yaşantımı etkiliyor olması gerekiyor. Etkiliyor mu? Bilmiyorum, çünkü çok uzun zamandır aynı rutindeyim. Aslında daha kötülerini de gördüm. Mesela annemin elbise dolabında kıyafetleri renklerine göre dizilidir. Açıktan koyuya doğru, ütülenmiş. Ben ütüden vazgeçeli bir sene falan olmuştur oysa ki.” Yıka, kaldır, lazım olunca ütüle” yöntemiyle huzuru buldum. Sadece çocukların kıyafetlerini ütülü kaldırıyorum, bir de yastık kılıfları ve ee tamam evet iç çamaşırlarını da ütülüyorum. Havluları da belki!

Ne zaman gitsem evleri cillop gibi olan arkadaşlarımız var. Demek ki “takıntılı” değilim. Geldiklerinde “ İki çocukla bu evi nasıl böyle temiz tutuyorsun?” diyenler de var. Demek ki hem takıntılı değilim hem de yeterince temizim.

Kuzey son bir-iki aydır kaka yapmaya giderken tüm kıyafetlerini çıkarmamızı istiyor. Okulda bunu yapmadığını öğrendik. Pedagog Kuzey’le konuşmuş, Kuzey şöyle demiş: “Eğer kıyafetlerimi çıkartmazsam üstüme kakalar sıçrayabilir ve annem buna çok kızar.” Sonuç olarak Kuzey benim temizlikle ilgili zaafımı fark etmiş durumda ve bunu bana karşı kullanıyor. Üstüne sıçrama gibi bir korkusu yok, bu yolla beni cezalandırıyor sadece… Bu bana bir şeyleri yanlış yaptığımı düşündürtüyor. Ne dersiniz?

Siz nasılsınız bu konuda? Titiz misiniz, temiz mi?

Genel kategorisinde yayınlandı. 9 Comments »

9 Yanıt to “Titizlik Belası!”

  1. ÇokBilmiş Says:

    Ben titiz de değilim, hatta temiz de değilim. Bildiğin pasaklıyım :)) Ehehe. Bu gamsızlıkla 100 yaşıma kadar yaşarım sanırım :)Yoksa ben kadın değil miyim?

    • no:27 Says:

      ben titizim ama tembelim, ben de mi kadın değilim ya? 🙂

      • merve kahraman Says:

        küçüklüğümden beri şunu söylerim ben dünyaya temizlik yapmak için gelememişim. 🙂 2 çocukla yinede güzel yapabiliyorsunuz tebrik ediyorum sevgiler..

      • no:27 Says:

        yapıyorum da, yaptığım bana yetmiyor işte…

  2. Gozde Says:

    Halinizden memnunsaniz esiniz sizden memnunsa diyecek birsey yok ama unutmayin cocugunuz da sizin gibi olacaktir buyuk olasilikla ve inanin iyi bir sey degil, evlilikleri bosanma noktasina getirebilen bir rahatsizlik bu. Ama siz zaten durumunuzun asiri oldugunun farkindasiniz o nedenle isiniz daha kolay. Kendi kendinize cozemeyeceginizi dusunuyorsaniz psikologa gidip en azindan bazi noktalarda daha esnek olmaniz saglanabilir. Her aksam klozet frcalamk yerine haftada bir kez yaparsiniz, beyaz coraplarinizi heba etmezsiniz 🙂 , ayda bir evde kizartma yaparsiniz veya balkonda yaparsiniz..gibi. Kadin yine evi cekip cevirir, bu rahatsizlik cevreye zarar vermedigi surece problem olmaz ama erkegin (yani oglunuz ileride olursa) asiri titiz olmasi cekilir gibi degil.Esine onu yap sunu yap diye baski yapacaktir.

    • no:27 Says:

      aslında birçok şeyi düzelttim 🙂 psikiyatriste de gittim, başka bir sebeple ilaç kullanıyorum ama bonus olarak buna da çare oluyor. artık daha rahatım. evim yine aynı, yine temiz ama ben eskisi gibi değilim. sorun evde değil bendeymiş yani… değerli yorumunuz ve öneriniz için terşekkür ederim, sevgiler 🙂

  3. Nurdan Bayrakçıoğlu Says:

    Ben OKB tedavisi görüyorum. Yani obsesif bozukluk. Hergün prozac ilaçtan iki hap alıyorum. Titizliğim yüzünden eşimden ayrıldım. Kızım benimle huzursuz. Arkadaşlarımla da evde görüşsem bile onlar gittikten sonra temizlik yapıyorum. Ben de toz almak ve yer silmek rutin hergün yapılır.eve girilse de girilmese de..benim hayatım cehennem azabı gibi. Temizlik yapmadan dışarı çıkamıyorum. Dışarda önemli işlerim olsa bile temizlik uğruna erteliyor ya da koşuşturmaca yetişmeye çalışıyorum. Antakya’da giymediğim psikiystri uzmanı kalmadı, çözümü bana ilaçlar yükleyerek buldular. Bu tedavi şekli de benim medemi ve hayatımı perilan etti. Lütfen bana yardım edin çok mutsuz ve çaresizim…8

    • no:27 Says:

      ben de ilaçla çözüm buldum aslında. bence düzenli bir şekilde ilacınıza devam edin ve kontrollerinizi aksatmayın. acil şifalar dilerim…

    • didem Says:

      adana da DR.obengül ejder sanırım size bu konuda yardımcı olacaktır.ben başka takıntılar dolayısıyla gitmiştim kendisine.çok şükür iyiyim.evet ilaç verdi ama asıl iyi gelen terapileri olmuştu.adresi falan vardır internette.bir görüşün derim ben.


Bir Cevap Yazın

