Body Worlds İzlenimleri

Dün Body Worlds yani Vücut Dünyası-Yaşam Döngüsü sergisindeydim. Dr. Gunther von Hagens denen bir adamın cesetleri “plastinasyon” denen bir yöntemle muhafaza etmesiyle oluşturulmuş bir sergi. İçeride fotoğraf çekmek yasak olduğundan dolayı tüm izlenimlerimi burada paylaşmayı tercih ediyorum.

Öncelikle giriş 25 TL. Biraz fazla aslında. Öğrenciler, yaşlılar, çocuklar ve de gruplar için indirimler var ama hiçbir gruba dahil olmadığım için paşa paşa ödedim ücreti. Seneler önce bu yöntemden haberdar olmuş ve bayağı üzülmüştüm göremeyeceğim için. Sonra ülkemize de geldiğini öğrenince havalara uçtum ve Uğur’a söyledim hemen “Beni götürür müsün?” diye. Tabii ki o bu tarz şeyleri önemsemediğinden ve benim bu sergi için deliriyor oluşumu da önemsemediğinden ve gereksiz bulduğundan dolayı beni başından attı bir şekilde. Aralık sonu geldi, uzatıldı tarih, 2 Şubat son dendi ve 27 Mart’a kadar uzatıldı. En sonunda baktım kimseden fayda yok, “Hadi Mehtap” dedim. Bıraktım Defne’yi anneme ve ver elini Body Worlds dedim.

Önce minibüsle Kadıköy’e, sonra vapurla Eminönü’ne ve son olarak da tramvayla Tophane’ye vardım.

Belki de pazartesi olduğundan olacak ki, bayağı sessiz ve sakindi içerisi. Aslında fotoğraf çekebilirdim ama her yerde cep telefonuyla konuşulmasının bile yasak olduğuna dair uyarılar vardı, çekindim. Ama böyle hayatta bir kez görülebilecek bir yerde fotoğrafa izin verilmeli diye düşünüyorum.

Hemen girişte ilk sergilenenler, minik cam küplerin içindeki farklı haftalara ait ceninlerdi. En aklımda kalan ve en çok etkilendiğim şeyler bunlardı galiba. Suyun içinde minicik bir nokta, sonra bir mercimek tanesi, sonra bezelye tanesi gibi derken 33 haftalığa kadar tüm şekilleriyle ceninler, plasentalar vardı. En çok tüylerimi diken diken eden şey de rahim içindeki cenindi. Bakarken plastik modeller gibi geliyor ama bunun gerçek bir bebek, doğamamış bir bebek olduğunu düşününce insan bir tuhaf oluyor gerçekten.

Sonrasında kemik kesitleri, hastalıklı ve sağlıklı iç organlar, bağ dokular, sinirler, kaslar, kanser, tümör, beyin kanaması nedir tüm gerçekliğiyle anladım diyebilirim. Sol kolumdaki yırtık kası canlı canlı gördüm, inceledim. Annnemin bel fıtığını, skolyoz hastası bir omurgayı, bir güvercinin ve tavşanın kan damarlarından oluşan halini, kalp masajının gerçekliğini…

Ancak en büyük dehşeti o at ve zürafa karşıma çıkınca yaşadım! Aman Allah’ım, ne büyüklerdi! Daha iyi görünmesi için bazı kas ve kemik dokularının birbirinden ayrılmasıyla figürler olduğundan daha da uzayıp genişlemişti, devasaydılar. En çok onların fotoğrafını çekmek isterdim ama zaten her yerde varlar, sonradan üzüntüm geçti.

Birkaç şey var ki söylemeden geçemeyeceğim. Bir kere yurtdışında olan birçok model buraya getirilmemişti. Sadece 2-3 tane kadın figür vardı, bu bir eksiklik bence. Sanırım Türkiye’dekilere fazla geleceğini düşünmüşlerdi.

Beden bağışçıları hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak isterdim. Yaşı kaçtı, çocukları var mıydı, mesleği neydi? Daha ilgi çekici olurdu ve o plastik havasından kurtarırdı bedenleri.

Çocuklara sadece anne-babalarıyla gelmeleri yönünde bir kısıtlama yapmalarını şiddetle isterdim. Tam serginin sonlarına doğru beni bulunduğum yerden itekleyip modelin penisi ve testisleriyle ilgili değişik yorumlarını yapamazlardı böylece. Kız öğrencilerin tek baktığı yer bunlardı, kikirdeyip durdular aralarında. Erkekler de oradan oraya koşuşturup poker oynayan modelin penisinin büyüklüğünü bir diğer sporcu modelle karşılaştıramazlardı. Tek bir tanesinin bile bilgi kartlarını okuyup dikkatlice bakındığını görmedim. Aileleri boşuna para ödediler şahsi fikrime göre. Hayatlarında sadece bir kez görebilecekleri değerli ve faydalı bir sergiyi kaçırmakla kalmadılar, insanları da rahatsız ettiler.

Sonuç olarak çok beğendim, onca yola ve parama değdi diyebilirim, herkese de tavsiye ederim. 27 Mart’a kadar sergi devam edecek ve bir kez daha uzatılmayacak. Gidin, görün, çıkışta da sigara paketinizi atabileceğiniz bir yer var 🙂

Genel kategorisinde yayınlandı. 3 Comments »

3 Yanıt to “Body Worlds İzlenimleri”

  1. blueberry Says:

    bodyworlds’e gittim ben de 6 mart’ta hem de:) hamileyken bir türlü gidemedim. sonra defne doğdu, ilk çetin aylar derken bodyworlds bitti ve içimde kaldı sandım. derken uzatıldı, o bu şu derken nihayet 6 mart’ta gittik eşimle. tabi eşim benim kadar etkilenemedi. bodyworls’e gidip bir yazı yazsam bunun hemen hemen aynısı olurdu sanırım.
    aynı şekilde ilk girişteki ceninler aklımı başımdan aldı. aynı şekilde, kendi vücudumu merak etmekten midir hep bir rahim iç yapısı vs aradı gözlerim, ama hep pipi hep pipi. burda da kadın yok, buraya da kadın almamışlar diye alınganlık yaptım hatta!

    • no:27 Says:

      internette yurt dışındaki modellere baktım, çok ilgi çekici olanlar vardı. özellikle de hamile bir kadın figürü vardı, onu çok merak ediyordum, maalesef gelmedi ülkemize. çok hoş bir deneyimdi gerçekten 🙂

  2. tuğba Says:

    ben gittim ama burdaki bi çok güzel şeyi getirmemişler göremedim ama yinede güzeldi fakat pek gerçekçi değildi bnce


Bir Cevap Yazın

